LYFT PRENUMERATIONSTJÄNSTER

Om oss

 

  1. LYFT är ett handelsnamn för British American Tobacco Sweden org.nr 556098-6779, Box 30244, 104 25 Stockholm, ("vi", "vårt" eller "oss" i tillämpliga fall).
  2. Villkoren för Lyft-prenumeration ("Villkor") listas nedan. Om du har några frågor om våra prenumerationstjänster eller produkter, vänligen kontakta oss på 0771-880000 / info@golyft.com. Lyft Care-teamet arbetar inom klockan 09.00 till 17.00 måndag till fredag ​​exklusive helgdagar.
  3. Vi kan ändra dessa villkor då och då. Såvida vi inte uttryckligen anger ett försenat ikraftträdandedatum kommer alla ändringar att gälla omedelbart när sådana uppdaterade villkor publiceras. Din fortsatta användning av våra Lyft-prenumerationstjänster utgör ditt samtycke till att vara bunden av dessa villkor, med ändringar då och då. Kontrollera därför denna sida ibland för att säkerställa att du är nöjd med alla ändringar i dessa villkor.

 

Hur man skapar en prenumeration

 

  1. För att skapa en prenumeration måste du vara 18 år eller äldre, med en svenskregistrerad postadress, ha en kontoprofil inrättad inom golyft.com och tillhandahålla en giltig betalningsmetod (som beskrivs nedan) ("Prenumeration").
  2. Varje prenumeration som skapas av dig träder i kraft omedelbart efter avslutad utcheckningsprocess och fortlöper tills dess att prenumerationen avslutas (som beskrivs nedan), ändras eller pausas av dig eller av oss i enlighet med dessa villkor.
  3. När du väl har skapat ett prenumeration får du ett e-postmeddelande från oss för att bekräfta att din prenumeration är aktiv.
  4. 7. Vi ansvarar inte för några utelämnanden eller fel som orsakats av dig under skapandet av ett prenumeration och du garanterar att all information som du tillhandahåller är sant och korrekt. Om du behöver ytterligare hjälp med att skapa ett abonnemang, besök sidan Prenumeration på vår webbplats eller kontakta Lyft Care-teamet.
  5. , pausas eller ändras av dig (se nedan för mer information).

 

Prenumerationsprodukter

 

  1. Prenumerationer är endast tillgängliga på utvalda Lyftprodukter och i de kvantiteter som presenteras på webbplatsen ("Produkter").
  2. Du kan skapa flera prenumerationer när som helst. Om du vill avbryta, ändra eller pausa en befintlig prenumeration kan du göra det genom att logga in på din kontoprofil och komma åt dina prenumerationer.
  3. 12. Om du pausar eller ändrar detaljerna i din Prenumeration ska alla sådana ändringar i din Prenumeration regleras av dessa Villkor och dessa Villkor ska fortsätta att gälla tills ditt Prenumeration antingen annulleras eller avslutas i enlighet med dessa Villkor.
  4. 13. Vid händelse av kompensation eller erbjudande innebärande att du erbjuds extra produkter, kommer du att behöva lösa in Du kommer att få ett e-postmeddelande från Lyft med instruktioner om hur du löser in din produkt. Inget kontantalternativ kommer att erbjudas ifall du inte lyckas lösa in din extra produkt efter instruktioner givits.
  5. Du bekräftar att prenumerationspriset (i förekommande fall) inte kan användas i kombination med andra priser som finns tillgängliga på Produkterna (eller något annat erbjudande som i allmänhet är tillgängligt via Lyft) som publiceras av oss.
  6. Vi kommer att göra kommersiellt rimliga ansträngningar för att säkerställa tillgängligheten av produkterna på vår webbplats, men kan inte garantera någon produkttillgänglighet. Om någon av de produkter som placeras under ett abonnemang är slut i lager (oavsett om detta beror på normala lagerfluktuationer eller någon händelse utanför vår rimliga kontroll) kommer vi inte att kunna leverera relevanta aspekter av prenumerationen till dig och kommer inte att hållas ansvarig för några konsekvenser som du har lidit eller orsakat som ett resultat. Om denna händelse inträffar kommer vårt Lyft Care-team att kontakta dig för att meddela dig vilka alternativa produkter som finns tillgängliga i lager så att du kan fortsätta ditt prenumeration, för den specifika månaden eller för att diskutera andra tillgängliga alternativ.

 

Fakturering

 

  1. Vi accepterar endast betalning med kontokort, kreditkort eller PayPal ("Betalningsmetod"). Vi förbehåller oss rätten att uppdatera och / eller på annat sätt ändra din valda betalningsmetod då och då.
  2. Genom att registrera dig för ett prenumeration bemyndigar du oss att debitera din betalningsmetod för din första prenumeration och varje prenumeration som skapas därefter i enlighet med tillämpliga prenumerationspris(er) som publiceras av oss och som är tillämpliga. Observera att betalningsfaciliteten drivs av Worldpay, som behandlar din valda betalningsmetod för vår räkning. Din användning av betalningsfaciliteten kommer att omfattas av deras villkor. Du bör se till att du har läst och godkänner Worldpays villkor innan du använder betalningsfaciliteten.

18.driver en säker server för att behandla dina betalningsuppgifter. De krypterar ditt kredit- eller bankkortinformation (eller annan relevant) och godkänner betalning direkt. Vi behåller bara de sista fyra siffrorna på ditt kredit- eller bankkort för våra register och för att du ska kunna känna igen och välja önskad betalningsmetod utan att behöva skriva in informationen varje gång, vilket skapar en mer strömlinjeformad shoppingupplevelse för dig. Detta innebär att dina fullständiga kredit- eller bankkortsuppgifter aldrig avslöjas för och / eller lagras av oss. För att förstå hur vår betalningsbehandlare använder din information rekommenderar vi att du läser deras integritetspolicy: http://www.worldpay.com/se/privacy-policy.

  1. När du skapar ett prenumeration faktureras din första prenumerationsavgift omedelbart. Såvida vi inte uttryckligen kommunicerar på annat sätt kommer eventuella efterföljande avgifter relaterade till din prenumeration att debiteras samma dag som produkterna skickas till dig tills din prenumeration sägs upp av dig eller av oss i enlighet med dessa villkor.
  2. Avgifterna, om sådana finns, för varje skickad prenumerationsleverans kommer att faktureras av den betalningsmetod som du har valt för att skapa relevant prenumeration eller enligt vad som föreskrivs från tid till annan. Om vi ​​av någon anledning inte kan erhålla betalning för dig för din prenumerationsorder, kommer vi att meddela dig via e-post och ber dig att lösa problemet. Ditt abonnemang kommer att hållas i vänteläge och inga ytterligare beställningar kommer att behandlas eller skickas förrän problemet har lösts av dig. Om betalningsfrågan inte löses inom rimlig tid efter att du meddelats av oss förbehåller vi oss rätten att avbryta ditt prenumeration omedelbart utan meddelande till dig.

 

Leverans

 

  1. Alla prenumerationer omfattas endast av standardleverans och exkluderar därför leveransalternativ "nästa dag" eller "lördag".
  2. Standardleverans tillhandahålls för alla prenumerationer utan att några extra avgifter debiteras dig.
  3. Observera att ytterligare leveransrestriktioner kan gälla för ditt abonnemang. För ytterligare information om leveransrestriktioner (i synnerhet relaterade till vissa geografiska leveransrestriktioner), se våra leverans- och returvillkor för ytterligare information.

 

Avbryta och pausa din prenumeration

 

  1. Det kan finnas tillfällen när vi, trots våra ansträngningar, inte kan skicka produkterna som rör ditt prenumeration. Detta kan inkludera (men är inte begränsat till) omständigheter där någon av produkterna i ditt prenumeration är slut i lager (oavsett om det är på grund av normala lagerfluktuationer eller på annat sätt) eller på annat sätt har upphört när din prenumeration ska skickas.
  2. Om något av händelserna under klausul 24 uppstår kommer följande förfarande att tillämpas:
  3. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss för att bekräfta att det har uppstått ett problem med ditt prenumeration och att leverans av dina produkter inte kommer att ske.

  4. Lyft Care-teamet kommer att kontakta dig direkt för att se om de kan hjälpa till med ovanstående prenumerationsproblem.

iii. Om Lyft Care-teamet kan tillhandahålla en lösning (till exempel att ge dig en ersättning i form av annan produkt som kompensation för produkter som inte är i lager) kommer de att göra det. Ifall du bekräftar att du är tillfreds med lösningen kommer abonnemanget kommer att tas bort från det "pausade" tillståndet och Abonnemanget återupptas.

  1. I händelse av att vi inte kan lösa problemet med din prenumeration (till exempel en av produkterna i din prenumeration har avlistats) kommer vi att diskutera de tillgängliga alternativen med dig. Dessa kan innefatta att den "pausade" prenumerationen annulleras och en ny prenumeration för nuvarande tillgängliga produkter sätts upp efter överenskommelse.
  2. Det kan finnas tillfällen när du bestämmer att du vill "pausa" din egen prenumeration. Du kanske till exempel vill göra detta om du vet att du är borta på semester. Om du vill pausa en befintlig prenumeration, gör följande steg: - Logga in på ditt personliga Lyft-konto. - Klicka på fliken "Prenumerationer"; och - Klicka på knappen 'Pausa prenumeration'.
  3. Observera att alla prenumerationer som har placerats i "pausat" tillstånd i enlighet med avsnitt 26 ovan kommer att förbli pausade under en period av 1 månad. Efter denna period kommer ditt abonnemang att återaktiveras automatiskt. Kontakta Lyft Care-teamet om du behöver ytterligare hjälp med att pausa din prenumeration eller om du har andra liknande frågor.

 

Ändra din prenumeration

 

  1. Du kan när som helst ändra din prenumeration för att öka eller minska mängden dosor. Eventuella ändringar kan, beroende på ditt val, resultera i att din Prenumerationsplan ändras (till exempel från Brons till Guld eller vice versa) vilket kan öka eller minska dina prenumerationskostnader. Du kan göra ändringar i avsnittet Mina prenumerationer i ditt konto.

 

Avbryt din prenumeration

 

  1. 28. Du har rätt att ångra din prenumeration genom att meddela oss skriftligen eller genom att ringa vårt Lyft Care-team inom 14 dagar efter att du mottagit din första prenumerationsleverans förutsatt att du returnerar oanvända, oförseglade produkter till oss. Öppningen av förseglade föremål ogiltigförklarar din ångerrätt under denna period. När du har meddelat oss om ditt beslut att avbryta har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera dina förseglade föremål till oss. Kontakta Lyft Care-teamet om du behöver ytterligare hjälp med denna process.
  2. Efter att på 14 dagar har gått kan din prenumeration fortfarande avbrytas när som helst genom att logga in på ditt konto och följa instruktionerna i avsnittet Mina prenumerationer i ditt konto. Alternativt kan du meddela oss skriftligen eller per telefon.
  3. Om vi ​​får din begäran om att säga upp en prenumeration efter att ha skickat någon produkt till dig, måste du returnera produkten till oss i gott, oanvändt och förseglat skick.

 


Retur av produkter

 

  1. Om du behöver returnera några produkter till oss av någon anledning, se mer information om hur du gör detta under avsnittet "Leverans och returer" i våra vanliga villkor eller ring vårt Lyft Care-team för hjälp.

 

Dataskydd

  1. Personuppgifter som du tillhandahåller oss genom att registrera dig för ett prenumeration kommer endast att användas i enlighet med dessa villkor och vår integritetspolicy. Se till att du har läst vår integritetspolicy innan du fortsätter.

 


Allmänt

 

  1. 33. Vi förbehåller oss rätten att avsluta alla prenumerationer och / eller avvisa skapandet av prenumerationer om vi misstänker att prenumerationsfunktionen används på ett felaktigt, olagligt eller skadligt sätt.
  2. Vi förbehåller oss rätten (enligt vårt absoluta gottfinnande) att vidta alla åtgärder som vi anser vara lämpliga om vi anser att någon Lyft-kontoinnehavare missbrukar prenumerationstjänsterna, vilket kan innefatta (men inte begränsat till) att avsluta ditt befintliga Lyft-registrerade konto.
  3. 35. Om någon del av Villkoren anses ogiltig ska övriga delar av Villkoren fortsätta gälla: Om domstol eller behörig myndighet beslutar att någon del av dessa Villkor ska anses ogiltig ska detta inte innebära att Villkoren i sin helhet ska anses ogiltiga. Istället ska återstående delar av dessa Villkor att fortsätta gälla mellan BAT och kunden.
  4. Vi tar inget ansvar (om inte sådant ansvar inte kan uteslutas lagligt) för din användning av Prenumerationen (inklusive men inte begränsad till användning av ditt Prenumerationskonto) om sådan användning sker på ett sätt som är oförenligt med dessa villkor, användarvillkoren för Lyft-kontot och / eller användarvillkoren för Lyft-webbplatsen.
  5. Vi tar inte ansvar och kommer inte att hållas ansvariga () för förluster, skador, utgifter eller andra omständigheter som uppstår till följd av eller i samband med (vare sig direkt eller indirekt) tekniskt fel, fel på datorhårdvara eller programvara, satellit-, nätverks- eller serverfel av något slag eller för några fel enbart på grund av dina handlingar i samband med ett prenumeration eller för omständigheter utanför vår kontroll, inklusive men inte begränsat till, , pandemi, brand, översvämning, strejk, lockout eller andra industriella tvister (oavsett om våra anställda är involverade) eller lagstiftning eller administrativ inblandning.
  6. 38. Dessa Villkor regleras av svensk lag och tvister till följd av dessa Villkor ska i första hand försöka lösas genom överenskommelse mellan oss. Om sådan överenskommelse inte kan träffas ska tvisten avgöras i svensk allmän domstol.
close
Close menu